سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ساختمان

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پرده های تصفیه کننده، مانع آلودگی هوا در خانه ها

یکی از دغدغه های جوامع امروزی به خصوص در شهر های بزرگ، آلودگی هوا است. این آلودگی هوا در شهر های بزرگ حتی به درون ساختمان ها و خانه ها نیز نفوذ می کند. بسیاری از افراد دوست دارند هوای خانه شان کاملا تمیز باشد.

 

پرده هایی که آلودگی هوا را در خانه از بین می برند

برای این کار راه هایی مانند نصب تصفیه کننده هوا وجود دارد. اما یکی از طرح های جالبی که برای مقابله با آلودگی هوا معرفی شده است، طرح مربوط به پرده هایی است که می توانند هوای آلوده بیرون را تصفیه کرده و وارد خانه کنند. این طرح در صورت تجاری شدن و کاربردی بودن می تواند کمک زیادی به تمیز شدن هوای خانه کند.

آلودگی هوا

تحقیقات متخصصین نشان می دهد که اگر رشد آلودگی در آینده به همین شدت ادامه داشته باشد، می تواند برای انسان های بسیاری مشکلات زیستی به وجود آورد. به همین دلیل طراحان، دستگاه های مختلفی را برای مقابله با این مشکل ساخته اند.

این پرده ها یکی از این طرح ها برای مقابله با آلودگی هوا هستند. این طرح مربوط به پرده هایی می شود که می توانند از بیمار شدن افراد خانه جلوگیری کنند. این طرح به صورت پرده های الکترونیکی هستند که بر روی پنجره نصب شده و به مانند فیلتر هایی از گذشت آلودگی هوا جلوگیری می کند.

این پرده ها می توانند تمامی آلودگی ها را گرفته و در شرایطی می توانند نقش کولر را نیز به خود بگیرند. این پرده ها به دلیل آن که مقابل پنجره نصب می شوند به خوبی می توانند هوای ورودی را کنترل کنند. این پرده ها هوای خانه را کنترل کرده و حتی با استفاده از نرم افزار های کاربردی توانایی تشخیص میزان آلودگی هوا داخل را نیز دارند. این ایده توانست در مسابقات ایده های پاک به نتایج قابل قبولی برسد. از آن موقع این ایده مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.