سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ساختمان

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دستگاه تشخیص دهنده و از بین برنده علف های هرز باغچه خانه

یکی از زیبایی های هر خانه ای به باغچه آن و زیبایی آن بر می گردد. همچنین کاشت گیاهان متنوع و زیبا تاثیر زیادی بر شادابی ساکنان آن خانه دارد. اما باغچه های خانه نیاز به رسیدگی دائمی دارند. معمولا نگهداری از باغچه ها کاری تخصصی و زمان گیر است.

 

با یک دستگاه هوشمند باغبان حرفه ای باغچه خود شوید

این عوامل موجب شده است که بسیاری در مواقع ضروری از باغبان های حرفه ای برای از بین بردن علف های هرز و سر و سامان دادن به باغچه خانه خود استفاده کنند. قاعدتا این کار هزینه هایی را برای شما ایجاد می کند. اما محققان موفق به تولید دستگاهی شدند که بدون استفاده از مواد شیمیایی می تواند علف های هرز را از بین ببرد. این فناوری جدید که NatureZap نام دارد یک وسیله عصا مانند است که پرتوی متمرکزی از نور و گرما را منتشر می کند.

باغچه

استفاده از گرما و حرارت برای خشکاندن علف های هرز باغچه

این وسیله جدید و جالب از ترکیب گرما و نور، انرژی لازم را برای از بین بردن برگ ها و ریشه های گیاهان به دست می آورد. در حال حاضر این دستگاه توسط پایگاه نیروی هوایی ادواردز در جنوب کالیفرنیا در حال آزمایش است تا به عنوان یک راه برای حذف علف های هرز بدون استفاده از علف کش های سمی استفاده شود.

گیاهانی که در معرض این پرتو قرار می گیرند، در کمتر از سه روز می میرند. این دستگاه با موفقیت 70 تا 80 درصدی، توانست گیاهان مزاحم را از بین ببرد و مانع رشد مجدد آنها شود. این پرتو ها تا عمق 3 سانتی متری خاک نفوذ کرده و تنها علف های هرز و گیاهان بی مصرف و ناخواسته را از بین می برند و آسیبی به گیاهان مفید و سودمند نمی رسانند. شرکت Global Neighbor قبلا نیز با استفاده از گرما و حرارت، دستگاه های مشابهی را برای خشکاندن ریشه ها تولید کرده بود. اما این بار تکنولوژی تشخیصی آن را بهبود داده است.