سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ساختمان

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اولین قفل مجهز به فناوری NFC

    نظر

شرکت Iloq اولین قفل مجهز به NFC در جهان را که توسط گوشی های تلفن همراه تغذیه و کنترل می شود، به بازار عرضه کرده است. فناوری NFC جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایل ها بین گوشی هوشمند تلفن همراه و دستگاه دیگر است، فناوری شبیه به بلوتوث.

 

این فناوری بر خلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جستجوی دستگاه های نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است.

افزایش امنیت با قفل های مجهز به NFC

این فناوری از روش های افزایش امنیت، نظیر الزام به تایید برقراری ارتباط توسط دستگاه دوم هم پشتیبانی می‌کند. امروزه تعداد گوشی هایی که از تراشه NFC استفاده می کنند و این سامانه را پشتیبانی می کنند روز به روز در حال افزایش است.

اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می شود. مهم ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. اما این بار یک شرکت از این فناوری برای باز کردن قفل استفاده کرده است. با این کار امنیت این نوع قفل بسیار افزایش پیدا کرده است.

قفل

شرکت Iloq اولین قفل مجهز به NFC در جهان را که توسط گوشی های تلفن همراه تغذیه و کنترل می شود، به بازار عرضه کرده است. این شرکت به مدت طولانی یکی از پیشگامان تولید در قفلهای هوشمند خود توان بوده است. اما اکنون یک نوع قفل جدید عرضه کرده است.

این فناوری نوآورانه بدون نیاز به نصب باتری یا نصب کابل به قفلها، شما را قادر به استفاده از تلفن همراه خود برای باز کردن درب می کند. فناوری استفاده شده در این نوع قفلها تقریبا با هر نوع قفلی متناسب است. این قفلهای هوشمند برق را از گوشی تلفن همراه کاربر بوسیله القا بر روی NFC بدست می آورد. به طوری که آن نه تنها به عنوان کلید، بلکه به عنوان منبع برق برای قفل عمل می کند. این فناوری آماده و کاملا کاربردی می باشد.