سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ساختمان

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کف پوش هوشمند که از خود نور ساطع می کند

    نظر

هوشمند سازی پدیده ای است که به سرعت در حال پیشرفت است. امروزه وقتی به اطراف خود بنگریم متوجه می شویم که تقریبا تمام اشیاء و وسایل قابلیت هوشمند شدن را دارند.

 

هوشمند سازی وسایل دغدغه این روزها

هوشمند سازی موجب شده است بسیاری از دغدغه های زندگی روزمره از بین برود. تا همین ده سال پیش تصور این چنین پیشرفت در هوشمند سازی وسایل غیر قابل تصور بود.

امروزه از آشپزخانه خانه تا تخت خواب در اتاق خواب قابلیت هوشمند شدن با بهترین و جالب ترین ایده ها را دارند. نکته مهم در این تکنولوژی وجود تنوع بسیار در آنها می باشد، ‌به عبارت دیگر شما ممکن است به دلیل تنوع در وجود ابزار ها و ایده های مختلف، در انتخاب های خود دچار شک و تردید شوید. یکی از جدید ترین طرح در این زمینه مربوط به یک نوع کف پوش است. این کف پوش توانایی منحصر به فردی در نمایش طرح های مختلف روی خود دارد.

هوشمند

کفپوش های هوشمند که از خود نور ساطع می کنند

شرکت فیلیپس نیز در همکاری با شرکت سازنده کف پوش Desso دست به کار جالبی زده است و با ادغام فناوری LED و بافندگی، کف پوش هایی تولید کرده که از خود نور ساطع می کنند و فراتر از اینها می شود طرح های و شکل های دلخواهی را روی آن نشان داد.

کاربرد این کف پوش بسیار گسترده خواهد بود، با این کف پوش ها می توان اطلاعات دلخواه، لوگو یا متن را نمایش داد و یا با نشان دادن فلش هایی جهت حرکت افراد را مشخص کرد. حتی برای خارج کردن سریع و ایمن مردم در هنگام ضرورت، مثلا از سالن انتظار یک فرودگاه یا روشنایی یک صحنه تئاتر، می توان از آن استفاده کرد. فیلیپس پیش از این لامپ های روشنایی Hue را معرفی کرده بود که با آنها و به یاری یک گوشی هوشمند، خانه را با نوری با رنگ و شدت دلخواه روشن می کرد. اما حالا آنها این فناوری را با شکل جدیدتری روی این کف پوش پیاده کرده اند.